Po prawie 30 latach użytkowania garaż podziemny w Bad Godesberg (dzielnica miasta Bonn) nie wyglądał już wystarczająco atrakcyjnie. Konieczne było odnowienie kilku poziomów garażu z ponad 700 miejscami parkingowymi. „Kuracją odmładzającą” zajęła się firma Willi de Graaf, Holz und Bauteschutz GmbH, która skorzystała z fachowej rady doświadczonych pracowników firmy WEBAC. Współpraca doprowadziła do opracowania konceptu renowacji za pomocą produktów WEBAC
Przyjęto nastepujący sposób postępowania:
Większe zabrudzenia i niezwięzłe elementy podłoża zostały oczyszczone poprzez srutowanie. Tym sposobem przygotowano je do gruntowania. Rysy powierzchniowe zostały wysycone epoksydową żywicą WEBAC 4204, a następnie dla poprawienia szorstkości posypane piaskiem kwarcowym. Większe ubytki podłoża wypełniono zaprawą żywiczno- piaskową składającą się z WEBAC 4204 i odpowiednio dobranymi frakcjami piasku kwarcowego. Po 24h. utwardzania całą na powierzchnię naniesiono warstwę gruntującą WEBAC 4204. W miejscach mocno zaolejonych została dodatkowo użyta epoksydowa żywica WEBAC 4270 używana jako specjalny środek gruntujący do zaolejonych i/lub mokrych podłoży. Stosuje się go do wilgotnych i mokrych podłoży mineralnych z otwartą strukturą porów. W celu polepszenia szorstkości (czyli właściwości antypoślizgowych) ramp (w tym przypadku chodzi o wjazdy do garaży), jeszcze świeży środek gruntujący posypano gruboziarnistym piaskiem kwarcowym. Następnie bezpośrednio po wymieszaniu, na tak przygotowana powierzchnię naniesiono epoksydową powłokę WEBAC 4480; za pomocą rakli środek ten został równomiernie rozprowadzony i dodatkowo wyrównany za pomocą wałków o krótkich włoskach. WEBAC 4480 jest 2-składnikową pigmentowaną powłoką epoksydową, która ma znakomite właściwości kryjące nawet przy cienkich warstwach powłoki. Właśnie w tym garażu podziemnym po raz pierwszy użyto środka W4480 do pokrycia powierzchni jezdnych. Czynnikami decydującymi o wykorzystaniu WEBAC 4480 w tym konkretnym przypadku były bardzo dobre parametry techniczne oraz niskie zużycie materiału (400-500 g/m²), a co za tym idzie- niskie koszty przedsięwzięcia. Dzięki naniesieniu cienkiej warstwy, zachowana została antypoślizgowa struktura podłoża na całej wykonanej powierzchni. Po stwardnieniu powłoki ukazała się szara, matowa powierzchnia na której nie było widać kierunku rozprowadzania żywicy. Dzięki szybkiemu sieciowaniu zastosowanych materiałów, prace odbywały się z krótkimi wyłączeniami fragmentów garażu. Po zakończeniu prac remontowych, garaż w odcieniu jasnej szarości wygląda o wiele bardziej przyjaźnie.